• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 29 فروردین 1401
کد مطلب : 158568
+
-

«هم‌افزا»؛ سامانه‌ای برای  ارتباط مستمر نخبگان با دولت

سامانه «هم‌افزا» (رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران) دیروز در دیدار جمعی از نخبگان با معاون اول رئیس‌جمهور رونمایی شد تا گام مهمی در راستای تحقق ارتباط مستمر با نخبگان و استفاده از ایده‌ها و نظرات آنان در راستای حکمرانی مطلوب که ازجمله شعارهای محوری دولت سیزدهم به‌حساب می‌آمد، برداشته شود.
به‌گزارش همشهری، در این سامانه با آدرس
 www.hamafzaevent.ir که زیرساختی برای ارتباط مؤثر بین مؤسسات و مجموعه‌های غیردولتی با نهاد حاکمیت محسوب می‌شود، فعالان عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و... می‌توانند ظرفیت‌های خود را در صفحه ویژه‌ای، به مجموعه مدیریتی کشور معرفی می‌کنند.  این سامانه در ۱۰سرفصل، ازجمله مدیریت، مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی طراحی شده است و علاقه‌مندان می‌توانند ظرفیت‌های خود را به مجموعه حاکمیت ارائه دهند و مدیران برای رفع مسائل مردم و کشور سراغ آنها می‌روند تا با استفاده از ظرفیت مردمی، بتوانند مسائل مردم را حل کنند. معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه با بیان اینکه مشکلات هر منطقه باید توسط نخبگان همان محل مرتفع شود، اظهارکرد: با اجرای این طرح استعدادها و ظرفیت‌های گروه‌های مردمی برای حل مسائل و چالش‌ها به مدیران اجرایی کشور معرفی می‌شود.
محمد مخبر به صحنه آوردن مردم برای حل مسائل کشور را از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مأموریت‌های امروز کشور دانست و افزود: حل مسائل و چالش‌های کشور از طریق مردم، با بهترین کیفیت و کمترین هزینه‌ها انجام می‌شود و نتایج و دستاوردهای این رویکرد بسیار ارزشمند خواهد بود. وی با یادآوری اینکه نخبگان و صاحبان ایده فقط در دانشگاه‌های معتبر پایتخت نیستند، تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت نیروی انسانی در کشور بسیار گسترده است و در دورافتاده‌ترین مناطق و اقصی نقاط کشور نخبگانی وجود دارند که اگر فضا و شرایط فعالیت برای آنان فراهم شود، کارهایی را انجام می‌دهند که می‌تواند برای کشور بسیار مؤثر و راهگشا باشد. مخبر ادامه داد: چنین طرح‌هایی می‌تواند به شناسایی و احصای ظرفیت‌های مردمی و معرفی نخبگان کشور به مدیران اجرایی کمک کند تا از این طریق دستگاه‌ها و مدیران اجرایی بتوانند نیازها و چالش‌های خود را به مردم و نخبگان واگذار کنند. با راه‌اندازی این سامانه همچنین این امکان فراهم می‌شود تا مسائل و مشکلات استان‌ها و مناطق مختلف کشور از سوی مردم و نخبگان همان مناطق حل و فصل شود و از مراجعه به پایتخت و کلانشهرها تا حد زیادی بی‌نیاز خواهند شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید